bezoek Northwold primary school - Reisverslag uit Kensington, Australië van ICT JongLeren - WaarBenJij.nu bezoek Northwold primary school - Reisverslag uit Kensington, Australië van ICT JongLeren - WaarBenJij.nu

bezoek Northwold primary school

Blijf op de hoogte en volg ICT

27 Januari 2017 | Australië, Kensington

Northwold is een school voor 3 tm 11 jarigen. Het was een zeer zwakke school, maar in de afgelopen 8 jaar hebben zij zich opgewerkt naar de top 70 van de UK. 'Er is geen reden voor welk kind dan ook om niet succesvol te zijn' wij kregen ieder individueel een leerling uit de hoogste klas die ons rondleidde (tip!!!!!) We mochten in alle klassen binnen. 'Gooooodmoooorning viiiiisiiiiiitooooooor' Klaslokalen hangen vol met doelen en projecten en foto's en de manier waarop de doelen gezamenlijk behaald zijn. Er zijn geen lesboeken en werkboeken, wel schriften waarin de teaching assistent elke les kopietjes plakt voor elke leerling wb lesdoel (must-should-could), feedback op het werk van de leraar, reactie van de leerling, etc. In meerdere klassen zaten special needs children, vergezeld van een speciale leerkracht. Per groep van 20-25 kinderen dus vaak 3a4 volwassenen in actie! Helaas geen ICT in werking gezien, behalve het Digibord. Ze zouden wel doen aan computing, en ze hebben laptops en iPads. Mooi om te zien hoe trots de leerlingen op hun school zijn en hoe verantwoordelijk, voorkomend en meedenkend ze zijn.

ICT

Van woensdag 25 januari tot en met zaterdag 28 januari gaan we met tien medewerkers van Jong Leren naar Londen. We gaan scholen bezoeken en naar de BETT (grootste ICT beurs in Europa). Via deze site willen we onze achterban op de hoogte houden :)

Actief sinds 24 Jan. 2017