workshop Rogier Kersten over robotics en andere ga - Reisverslag uit Kensington, Australië van ICT JongLeren - WaarBenJij.nu workshop Rogier Kersten over robotics en andere ga - Reisverslag uit Kensington, Australië van ICT JongLeren - WaarBenJij.nu

workshop Rogier Kersten over robotics en andere ga

Blijf op de hoogte en volg ICT

25 Januari 2017 | Australië, Kensington

Deze workshop liet ons zelf allerlei zaken spelenderwijs uitproberen. Het een (littlebits bijv) ging ons wat beter af dan het ander (zoals Mbots). Deze laatste toepassing vereiste veel toelichting, waardoor we eigenlijk niet goed tot de kern kwamen en niet veel verder kwamen dan het laten rijden van een robot-autootje.
Littlebits werkt met diverse los in elkaar klikbare moduletjes, die een soort elektrische circuitjes worden, waardoor je vrij snel opdrachten kunt uitvoeren ('zorg dat je een lampje laat branden door op een knop te drukken') of vrij kunt experimenteren en zo al doende logisch denkt en programmeert.

ICT

Van woensdag 25 januari tot en met zaterdag 28 januari gaan we met tien medewerkers van Jong Leren naar Londen. We gaan scholen bezoeken en naar de BETT (grootste ICT beurs in Europa). Via deze site willen we onze achterban op de hoogte houden :)

Actief sinds 24 Jan. 2017